Всі ми знаємо чудову стратегію гри за протоссов під назвою Cannon Rush (по-іншому, Photon rush, забудова фотонки і т.п.) і всі не любимо, коли її використовують проти нас самих. У цій статті ми трохи докладніше зупинимося на цій стратегії, розповімо, проти кого її варто застосовувати і як від неї відбиватися. Отже, почнемо по порядку, а саме, з самого білда.
Білд:
7,8,9 - пробка; 10 - пілон, Форжа; 11,13 - проксі пілон; 12,14 і т.д. - Фотонки.
Це стандартний білд забудови фотонками, на вигляд дуже простий, але може стати серйозною проблемою для недосвідченого гравця. Необхідно знати: чим більше часу супротивник не має уявлення про ваші наміри, тим більше шанс його забудувати. Тому ставити перший проксі пілон і фотонку найкраще під базою супротивника, або в невидимому опонентом місці (рис 3). Існують варіації даної стратегії (наприклад, у вигляді Форжи на місці забудови, що має невеликий плюс, про який ми скажемо пізніше).
Початок розібрали, але не варто бігти випробувати цю стратегію на всіх хто попадеться в ладері. Давайте розберемо, в яких випадках варто застосовувати цей метод гри.
Protoss vs Zerg:
Найважча забудова - це забудова зерга. Є кілька причини, і однією з головних є зерговський Кріп навколо бази. Щоб забудова вдалася - необхідно перекрити противнику всі способи видобування ресурсів, тим самим залишивши його ні з чим. Найчастіше трапляється так, що Кріп не дозволяє нам поставити фотонки на достатню відстань, щоб необхідна вимоги було досягнуті, а значить, і сама мета забудови пропадає. Другою проблемою є зергські методи захисту своєї бази, а саме, spine crawler, у якого є бонус до атаки по нашими фотонкам плюс перекопка. Третьою причиною є юніти зерга, які можуть легко вбити нашу пробку - що за відомо призведе до нашої поразки.
Але всі ці причини не означають, що забудовувати зерга не можна. Є один момент, при якому застосовується альтернативний білд забудови фотонок (рис 2). Якщо при розвідці ви побачили, що на ліміті 12-14 у зерга немає пулу, то швидше за все зерг піде у швидкий експанд. Щоб цьому запобігти, необхідно перекрити вихід з Мейн 2ма пілонами, а позаду них поставити фотонки - така забудова по перше змусить зерга скасувати поставлений експанда, по-друге, на деякий час запре його на базі.
Правда, така забудова сильно залежить від карти, тому що не завжди вихід з Мейна можна повністю перекрити двома пілонами. Якщо ви зерг і проти вас застосовують цю стратегію, є також пара варіантів - перед експандом замовити пул, або поставити патрулювати раба в місце побудови пілонів.
Protoss vs Terran:
Також дуже складна в реалізації і має ряд своїх проблем. По-перше, це повна забудова терраном проходу на свій мейн. Але цю проблему можна вирішити за допомогою другої пробки - однієї збираємося на базу супротивника, другою починаємо забудову під базою. Друга проблема більш суттєва - досить швидке будівництво першого маринаду. Цей юніт має дальню атаку і може легко вбити пробку. І нарешті, третя проблема - терран може просто перелетіти на іншу локацію, залишивши вам максимум пару соплаїв.
Protoss vs Protoss:
Найбільш часто ця стратегія застосовується саме в цьому матчапах (рис 3). Перший зілот занадто повільний, щоб наздогнати пробку, а значить, у вас є всі шанси на забудову. Але, як вже було сказано вище, необхідно, щоб супротивник якомога довше не знав про ваші плани. А дізнатися він може по випадково виявленому у себе на базі пілону, або побудованої Форжі у вас на базі. Найкращим місцем побудові проксі пілона буде найближче до нексуса супротивника не розвідане місце. У такому разі, першу фотонку також бажано приховати, поставивши її біля пілону, тому що якщо противник помітить другу фотонку, то знищити йому її вже навряд чи вдасться.
Якщо раптом, граючи в PvP, при розвідці ви помітили на базі противника будується Форжа, необхідно так само поставити Форжу у себе і як можна швидше визначити сторону забудови. Якщо ви першим поставите фотонку, то ворог просто не зможе підійти до вас і його план буде провалений. Також може вийти, що ви не встигли розвідати свого супротивника і у вас поруч з базою вже стоїть пара пілонів - не поспішайте засмучуватися. Необхідно припинити будівництво будівель і зібрати якомога більше мінералів. Далі просто залишіть базу і поставте нексус на інших мінералах, бажано навіть на золоті. Не забудьте перевірити все навколо нової бази, щоб не наступити на одні й ті ж граблі двічі.
Карти:
Найбільш добре ця стратегія застосовується на соло картах, тобто на тих, де ви знаєте місце розташування свого опонента. Чим швидше ви почнете виконувати свій підступний задум, тим більше шанс на успіх. Також, як уже говорилося вище, є карти, на яких починати забудову зручніше з нижньої частини бази, ставлячи інші фотонки поруч з мінералами, тим самим скасовуючи повний видобуток ресурсів опонентові.
Особливості:
1) Проксі пілон необхідно ставити так, щоб після його споруди була також добудована Форже.
2) Не робіть надто багато фотонок! Це дуже сильно позначиться на вашій економіці (рис. 4).
3) Намагайтеся захистити пілони фотонками! Якщо раптом у ворога з'явиться юніт з далекої атакою, фотонки повинні діставати до нього, щоб він не міг безкарно вбити пілон.
4) Не забувайте про свою базу! Якщо раптом ворог своїми військами зможе, обійшовши фотонки, проникнути на вашу базу, вважайте, що програли.
5) Намагайтеся ставити наступну фотонки так, щоб вона входила в дальність атаки попередньої.
Анти Чізові стратегії:
1) 6,7 пул зергів - по-перше, знищить вам базу, по-друге, легко знищить вашу пробку.
2) Будь-який проксі раш - ви приїжджаєте на базу, починаєте забудовувати, а у супротивника на базі, крім Нексуса \ сс нічого і нема. Дивіться на свою базу - а там пара ворожих юнітів знищують ваші пробки.
3) Ранній Ріпер терранів - приблизно те ж саме, що і ранній зергівській пул, тільки набагато небезпечніше. Також легко впорається з вашою пробкою і базу рознесе, навіть якщо ви забудували прохід.
4) PhotonCannon Rush - досить весело, коли обидва супротивники починають забудовувати один одного. Справа може скінчитися розміном баз, або взагалі нічим - в одного і другого залишиться по одній \ дві пробки і купа непотрібних фотонок.
Висновок:
Якщо ви зважилися йти в цю стратегію, то повинні розуміти, що це практично all in. Якщо ваш ворог відбивається без особливих проблем - вам дуже важко буде витягнути гру.
Cкажем відразу - готуйтеся вислухати багато "нового" про себе і про цю стратегії від вашого опонента. Приблизно такі ж почуття ви будете відчувати, якщо забудовувати будуть вас. Тому я пропоную з розумінням поставитися до супротивника, пропустивши всі його слова повз вуха.